7.00-8.00 | Schodzenie się dzieci ogólnorozwojowe zabawy indywidualne i zespołowe (tematyczne, konstrukcyjne, techniczne, badawcze, działania twórcze)praca indywidualna z dziećmiprace porządkowe w sali, |
8.00-8.20 | Ćwiczenia poranne, zabawy muzyczno-taneczne, zabawy integrujące grupę |
8.20-8.30 | Przygotowanie do śniadania – wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych |
8.30-9.00 | Śniadanie – doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, kulturalne zachowanie się przy stole. |
9.00-9.30 | Zajęcia edukacyjne w sali lub na powietrzu prowadzone w/g planów miesięcznych opracowanych przez nauczycielki dla poszczególnych grup w oparciu o podstawę programową; |
9.30-10.15 | Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci /zabawy manipulacyjne, swobodna twórczość plastyczna, wdrażanie do gier i układanek edukacyjnych/ |
10.15 – 10.30 | Owoc – wdrażanie zasad zdrowego odżywiania |
10.30 – 11.30 | Pobyt na świeżym powietrzu: gry i zabawy ruchowe kierowane przez nauczycielazabawy swobodne na placu przedszkolnym z wykorzystaniem sprzętu ogrodowego,spacery, wycieczki, obserwacje przyrodniczezachowanie bezpieczeństwa, zwracanie uwagi na bezpieczne korzystanie z urządzeń rekreacyjnychw sytuacji niepogody zabawy ruchowe i dowolne w sali, oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację. |
11.30-12.00 | Zajęcia edukacyjne dodatkowe wg tygodniowego planu |
12.00- 12.30 | Drugie danie obiadowe – doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, kulturalne zachowanie się przy stole. |
12.30 – 12.45 | Mycie ząbków, przygotowanie do odpoczynku poobiedniego |
12.45 – 13.00 | Relaksacja przy muzyce, w tym muzyce poważnej. Słuchanie bajki czytanej przez nauczyciela. |
13.00 – 13.30 | Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne i grafomotoryczne, utrwalenie piosenek i wierszyków, ćwiczenia ruchowe przy muzyce. Dodatkowe zajęcia wg planu tygodniowego. |
13.30 – 14.30 | Zabawa swobodna wg zainteresowań dzieci, pobyt na świeżym powietrzu |
14.30 – 15.00 | Pierwsze danie obiadowe – praca nad prawidłowym posługiwaniem się łyżką i widelcem; przezwyciężanie niechęci do niektórych potraw; przypominanie zasad zdrowego żywienia |
15.00– 16.00 | Realizacja propozycji dzieci i nauczycielki: w zależności od pogody zabawy dowolne w sali lub na powietrzu,praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym,,gry i zabawy dydaktycznepodsumowanie działań wychowawczo-dydaktycznych w ciągu dniaprace porządkowe. |
16.00– 16.15 | Podwieczorek |
16.15– 17.00 | Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci /zabawy manipulacyjne, swobodna twórczość plastyczna, wdrażanie do gier i układanek edukacyjnych/ |